Vánoce po česku
                      Lektor  se ptá studentů, jestli někdy slavili Vánoce v České republice. Vypráví,  jak se slaví Vánoce v Česku. Jaká dodržujeme tradice. Co patří  k symbolům Vánoc, jaké tradiční štědrovečerní jídlo máme. Jaké vánoční  dárky kupujeme a dostáváme. Co Češi dělají o Vánocích. Lektor napíše heslovitě  základní údaje na tabuli. Studenti pak vypravují, jak slaví Vánoce v zemi,  ze které pocházejí. Zda dodržují vánoční zvyky a obyčeje, jaké. Jak se  připravují na oslavu Vánoc. Jak se liší jejich oslava Vánoc od zvyků v ČR.
                        Lektor  může využít i otázky z bloku Šťastné a veselé Vánoce.
                      cv. 1 Vánoce přicházejí
                        Studenti  čtou text. Pak řeší úkoly ve cv. 2 a odpovídají na otázky ze cv. 3.
  cv. 4  Studenti doplňují věty. Vycházejí  z úvodního textu. Chybějící informace se týkají hlavně vánočních zvyků.  Lektor může se studenty zopakovat, co tyto symboly znamenají.
                        Možné  otázky: Co je jmelí? Pečete taky vánoční cukroví? Zpíváte vánoční koledy? Jaké  znáte? Chodíte do kostela na půlnoční mši?
  cv. 5
                        Studenti  doplňují do vět substantivum Vánoce. Lektor se studentů ptá, jestli uvedená  tvrzení platí i o nich.
                        např.  Po Vánocích pojedeme na hory. Jezdíte o /  po Vánocích na hory? Lyžujete? Kam jezdíte?
                        Nevíme,  jaký dárek mu máme koupit k Vánocům. Je  pro Vás jednoduché koupit vhodné vánoční dárky? Komu kupujete vánoční dárky? 
  cv. 6 Studenti doplňují  vhodné přídavné jméno, které hledají v úvodním textu. Tato spojení  doplňují pak do vět ze cv. 7.
  cv. 8 Studenti  odpovídají na otázky a vyjadřují svůj postoj. Jedná se o opakovací cvičení  toho, co se studenti dozvěděli v úvodním článku.
  cv. 9 České  betlémy
                        Lektor  seznámí studenty s historií českých betlémů. Dá jim tipy, kde můžou  betlémy vidět.
                        Studenti  můžou najít informace o betlémech na internetu a pak diskutují o tom, co  zjistili.
                        Studenti  čtou text a doplňují správné předložky. Pak odpovídají na otázky k textu.
  cv.10
                        Studenti  si prohlédnou fotografie a říkají, co lidé dělají, jaké vánoční zvyky dodržují.
  cv. 11 
                        K vánočním  tradicím se vracejí i v tomto cvičení. Doplňují text a odpovídají na  otázky.
  cv. 12 Advent
                        Poslechové  cvičení
                        Studenti  poslouchají čtyři krátké nahrávky a doplňují tabulku. Informace se týkají  místa a doby a dále tématu, o čem lidé mluví.
                        Lektor  kontroluje, co studenti napsali. Pak pustí nahrávku ještě jednou (nebo i  opakovaně) a studenti řeší další úkoly b, c, d, e. Následuje kontrola.
  cv. 13 Vánoční dárky
                        Studenti  diskutují o tom, jaké vánoční dárky jsou (ne)vhodné. Vybírají z uvedených  možností nejlepší dárek, který by chtěli darovat. Říkají, jaký dárek by chtěli  dostat.
  cv. 14 Vánoční cukroví
                        Poslechové  cvičení
                        Studenti  udělají anketu mezi sebou. Jeden je reportér a ptá se ostatních, jestli pečou  vánoční cukroví, jaké a kdy.
                        Pak  studenti poslouchají rozhovor a dokončují věty ve cv. 14 a).
                      cv. 15 Štědrý  den
                        Studenti  si nejprve prohlédnou obrázky a říkají, jak asi lidé prožívají Vánoce a kde je  slaví
                        Pak  poslouchají nahrávku. Vypravování tří osob. Studenti doplňují informace do  tabulky. Jaké jídlo se připravuje o vánočních svátcích, jaké dárky dostávají,  jaké vánoční zvyky dodržují.
                        cv.  15 b) Studenti napíšou dopis /mail o tom, jak se slaví Vánoce v Česku  (jako domácí příprava). Lektor kontroluje, co studenti napsali.
  cv. 16 Vánoční  koledy
                        Lektor  může pustit studentům nahrávku více vánočních koled- typicky české x světové.
                        Studenti  porovnávají koledy. V Čechách – pomalé, přemýšlivé, s příběhem x  světové – veselé, optimistické. 
                        Pak  studenti poslouchají nahrávku typické koledy Vánoce, Vánoce přicházejí.  Doplňují text. Koledu se můžou studenti naučit nazpaměť.
  cv. 17 Silvestr
                        Studenti  vypravují o tom, kde slaví poslední den v roce. Pak vybírají  z uvedených možností, kde by chtěli nejraději přivítat Nový rok.
  cv. 18 Zde jsou témata  k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a v jaké části  hodiny rozhovory zařadí.
  cv. 19 Vánoční  stromek
                        Studenti  řeší úkoly na ozdobách. Můžou soutěžit ve skupinách. 
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Studenti  diskutují o tom, jestli by měli být lidé o Vánocích sami, nebo oslavovat  s rodinou.